L’IVAM presenta la nova campanya d’Amigues i Amics del museu amb il·lustracions de Sento Llobell

NOTA DE PREMSA

IVAM 01 Juny 2015

L’Institut València d’Art Modern (IVAM) ha presentat avui la campanya “Fes-te Amiga, fes-te Amic de l’IVAM”, que ha il·lustrat l’historietista valencià Sento Llobell. El director de l’IVAM, José Miguel G. Cortés, acompanyat per Sento Llobell, ha explicat els detalls d’aquest programa que “pretén que la gent torne a l’IVAM, una tasca en la qual volem involucrar a tota la societat i a tots els que estimen l’art i la cultura”.

Sento Llobell ha assenyalat que “la proposta de col·laborar amb l’IVAM em va semblar fantàstica perquè significa que el còmic entra en el museu i, al seu torn, l’IVAM recolza l’art imprés dels còmics”.

La imatge que ha dissenyat per a la campanya “és lleugera, en blanc i negre i representa un grup familiar que es dirigeix cap a l’IVAM”. Amb motiu de la campanya s’han editat díptics amb la informació sobre les diferents categories de socis. L’historietista ha intervingut part de la façana del museu amb la imatge de la campanya.
Nova senyalètica

El director de l’IVAM també ha presentat la nova senyalètica que, com a element fonamental de comunicació, “ha de canviar i renovar-se per a facilitar la visita als diferents espais del museu”. Els pictogrames i la nova tipografia s’inspiren en l’obra de l’escultor Julio González, ‘Daphné’ (1937), una de les peces més importants de la Col·lecció del museu.

Nova web

En aquest esforç de l’IVAM per renovar-se i per fer més fluïda la seua comunicació amb el públic s’ha dissenyat una nova pàgina web “no solament per a fer-la més atractiva des d’un punt de vista estètic, sinó principalment perquè guanyara en funcionalitat”, ha destacat José Miguel G. Cortés.

El nou portal facilita la navegació als usuaris i els permet trobar fàcilment allò que estan cercant. S’ha realitzat en un format que s’adapta a qualsevol tipus de suport: mòbils o tauletes. “Hem inclòs un nou menú de Visita, al costat de l’eslògan Quedem a l’IVAM i els submenús: planifica, visita, experimenta, sent, aprèn, gaudeix i navega, que són els aspectes que pretén oferir el nou IVAM als visitants”.

La pàgina d’arrencada està encapçalada per un carrusel en el qual destaquen els ‘highlights’, les exposicions o activitats més rellevants que estan en cartell, amb grans imatges, data i títol, que permeten enllaçar amb la informació més detallada.

José Miguel G. Cortés ha destacat que “la Col·lecció té un paper important en el nou disseny i, en aqueix apartat, s’inclou la Consulta de fons de l’IVAM”. En l’apartat d’Exposicions, s’ha incorporat un calendari per a fitar les dates de la consulta i, com a novetat, “s’inclou l’oferta de continguts relacionats, ja siguen visites guiades, tallers didàctics, nota de premsa o cicles de cinema”, ha explicat el director.

Una altra novetat és la incorporació a la pàgina web de l’IVAM de vídeos del seu canal de YouTube i l’especial atenció a les xarxes socials per a fomentar-la interactivitat amb els usuaris i que puguen compartir els continguts.

Dins de la nova web la Biblioteca de l’IVAM cobra una especial atenció. En aquest sentit, el director del museu ha anunciat que “es va a dotar de més mitjans a la biblioteca de l’IVAM per a mostrar la seua immensa col·lecció i es van a organitzar exposicions relacionats amb els fons documentals”.

Nou horari d’obertura

La renovació de l’IVAM també inclou un nou horari d’obertura d’estiu de 12’00h a 20’30h “amb l’objectiu d’allargar les vesprades per a aprofitar les hores de llum solar de la ciutat i facilitar la visita després de la jornada laboral o escolar”, ha destacat Cortés.

Imágenes

EmailFacebookTwitterInstagram