L’IVAM organitza un taller d’apicultura i una visita a un hort urbà com a activitat extraescolar per a les famílies del barri

‘L’Extraordinari’ sorgeix com a proposta artística després de la jornada lectiva per a afavorir la conciliació

Nota de premsa

NdP L’Extraoridnari

L’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) organitza un taller d’apicultura i una visita a un hort urbà com a activitats extraescolars destinades a les famílies dels centres educatius ubicats al districte de Ciutat Vella. El dijous 25 de febrer tindrà lloc al museu un ‘api-taller’ en què un grup de xiquets i xiquetes podran observar abelles en viu a través d’un rusc d’observació, i també collir mel dels panells. L’objectiu de l’activitat, organitzada en col·laboració amb el col·lectiu Abella Negra, és que aprenguen a reconéixer els principals insectes pol·linitzadors i el paper essencial de les abelles en la producció d’aliments.

El taller d’apicultura és una de les propostes de ‘l’Extraordinari’, un projecte concebut pel col·lectiu Viridian com a activitat artística alternativa per als alumnes després de la jornada lectiva. D’aquesta manera, l’IVAM obri les seues portes, horaris i ritmes a la infància durant dues vesprades a la setmana amb l’objectiu d’afavorir la conciliació de les famílies del barri del Carme, el context en què s’assenta el museu.

Entre les principals dinamitzacions de ‘L’Extraordinari’ també destaca la visita a l’Hort de la Botja, un hort urbà situat a Velluters, en ple centre històric de València, en el que s’exerceixen activitats d’oci comunitari, integració social i sensibilització ambiental. En les sessions a l’hort, els xiquets i xiquetes aprenen a familiaritzar-se amb diferents plantes mediterrànies, cucs i insectes aliats en l’agricultura, així com tècniques bàsiques de compostatge i sembra. La visita també serveix per a descobrir la història del lloc, un solar degradat recuperat pels veïns després de molts anys d’abandó i transformat en un espai de convivència que aspira a crear un nou teixit social, en un barri sotmés a dinàmiques de gentrificació i turistificació.

Les diferents activitats, que es desenvolupen per sessions al llarg del curs escolar 2020-2021, promouen el cultiu de la sensibilitat ambiental i d’una major atenció cap a l’atenció dels vincles amb les comunitats i els ecosistemes que ens envolten i sostenen. La iniciativa es basa en diferents estratègies de mapatge per a repensar col·lectivament els modes de representació dels espais viscuts a través de l’art contemporani. Per tot això, les activitats alternaran sessions d’interior (a l’IVAMlab2 del museu o en algunes sales d’exposicions) i altres espais externs alternatius, pròxims al museu.