L’IVAM estrena una sèrie de ‘podcasts’ amb una conversació entre Nuria Enguita i l’artista Mar Arza

La primera entrega de ‘Voces IVAM’ ja està disponible en les principals plataformes, com ara Spotify, Apple Podcast, Ivoox i Amazon Music

Nota de premsaIVAM Centre Julio González

València (20.06.22). L’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) posa en marxa per primera vegada el ‘podcast’ ‘Voces IVAM’ amb l’objectiu d’acostar l’art a un públic ampli i divers a través d’aquest format digital. Una iniciativa, en col·laboració amb Culturplaza i la 99.9 Plaza Radio, que oferirà una nova entrega setmanal per a escoltar les veus protagonistes de les exposicions i les activitats, descobrir secrets i curiositats o suggerir qüestions per al debat cultural.

“La programació de la sèrie ‘Voces IVAM’ es concep com una constel·lació, en què uns continguts es relacionen amb altres: les exposicions, les activitats, el museu per dins, la sostenibilitat, com és el dia a dia dels departaments… Els museus han de ser llocs de participació, inclusió i experimentació que ens permeten altres formes de relacionar-nos amb els nostres contextos, espais que treballen en l’intercanvi d’idees, formes, veus i relats”, ha comentat Nuria Enguita, directora de l’IVAM.

‘Voces IVAM’ es pot escoltar a través de les plataformes de ‘podcasting’ més conegudes, com ara Spotify, Apple Podcast, Ivoox i Amazon Music, així com en la mateixa web de la 99.9 Plaza Radio. El projecte està conduït per Lucía Márquez, que al llarg de 20 entregues donarà veu a artistes, conservadors, comissaris o col·laboradors implicats en els processos de treball de l’IVAM, creant un espai per a la conversació i la reflexió.

El primer episodi ja es troba disponible i se centra en una conversació entre la directora del museu, Nuria Enguita, i l’artista Mar Arza, que ha inaugurat recentment l’exposició ‘A pesar / A saber / A les palpes’, en la qual reflexiona sobre la representació del cos femení al llarg de la història.

Rafa Lupión, director de continguts de Plaza Radio, ha comentat que el Grup Plaza aposta des de fa més de tres anys per la creació de ‘podcasts’ de qualitat. “‘Voces IVAM’ entronca perfectament amb aquesta estratègia. El ‘podcasting’, que forma part de la gènesi de la nostra ràdio, és una eina consolidada per a comptar històries reposades que arriben a nous públics. És el que pretenem amb aquest ‘podcast’ que busca ser l’altaveu de les veus de l’IVAM”.