L’IVAM augmenta en un 15% el nombre de visitants en 2016

L’Institut Valencià d’Art Modern ha rebut 123.144 visites durant l’any passat, un 70% més que fa dos anys

IVAM 09 Gener 2017

ndp visitants-2016

València. L’IVAM ha continuat creixent en nombre de visitants en 2016 amb un total de 123.144 visites, cosa que suposa un increment del 14,42% respecte al 2015. Cal destacar que aquestes dades coincideixen amb un any en què entraren en vigor les noves tarifes d’entrada general, que passaren de 2 a 6 euros a partir de l’1 de setembre, i on es va ampliar el temps de visita gratuïta al museu. Si s’estableix una comparativa amb les xifres de visitants de 2014 (72.794), el creixement en aquests dos anys es de vora el 70%.

D’altra banda, del total de visites de l’any passat, el públic assistent a l’amplia oferta d’activitats culturals del museu, entre conferències, visites guiades, recitals d’òpera en directe, etc. ha sumat 17.081 persones. Respecte a les activitats pedagògiques, tallers escolars i familiars, el nombre d’assistents ha augmentat un 25% respecte de l’any anterior, amb 11.698 participant. Tot gràcies al suport econòmic de la Fundació Obra social “La Caixa”.

Entre gener i desembre de l’any passat, l’IVAM va inaugurar un total de 12 exposicions temporals, dues més que l’any anterior: Harun Farocki. El que està en joc; Entre el mito i l’espant. El Mediterrani com a conflicte; Performance, respiración artificial, Eco oscuro; Caso de estudio. Fotografia documental als Estatst Units. Anys 30; Perdidos en la ciudad. La vida urbana en les col·leccions de l’IVAM; VLC. València línia Clara; Boltanski. Départ-Arrivée; Ignacio Pinazo i les Avantguardes. Afinitats electives; Lost in transition_Un poema performatiu de Cabello/Carceller; Fake. No és veritat, no es mentida; Caso de estudio. Richard Hamilton. Objectes, interiors, autoretrats i gent; Cercle íntim. El món de Pepe Espaliú.

Mostres com la del Fake, Farocki, Boltanski o Pepe Espaliú han tingut una amplia cobertura als mitjans nacionals i internacionals, tant generalistes com d’informació especialitzada, com ara Artforum o Art in America. De fet, més d’una publicació ha assenyalat l’exposició sobre les veritats i les mentides en l’art com una de les propostes artístiques més interessants del 2016 al nostre país.

154 obres de la col·lecció de l’IVAM s’han pogut veure en museus de tot el món, com ara el Guggenheim de Nova York, el EMMA de Finlàndia, el Kunstmuseum de Wolfsburg (Alemania), el Musée de la Chasse et de la Nature de París, el Museu Reina Sofía de Madrid o el Museu Picasso de Màlaga, gràcies contractes de préstecs establerts.

En 2016 l’IVAM ha ampliat la col·lecció amb l’adquisició, per 119.282 euros, de vora 50 obres de 8 artistes, la majoria d’ells dones. Es tracta dels treballs d’Yto Barrada, Isabel Oliver, Ángela García, Helena Cabello i Ana Carceller, Joaquín Collado, Miguel Calatayud i Ximo Berenguer.

2016 ha estat també l’any en què s’ha aconseguit posar en marxa a l’IVAM la Càtedra d’Estudis Artístics segles XX i XXI en la qual participen tres universitats de la Comunitat Valenciana: la UV, la UPV i la Universitat Miguel Hernández d’Elx. Actualment, no existeix cap museu a Espanya que tinga una càtedra d’aquestes característiques.

Pel que fa al nombre d’amics i amigues de l’IVAM, també ha continuat creixent i se situa en 704 amics/amigues, un 4% més que l’any anterior i un 27,5% més que al 2014. Des de setembre de 2016, funciona una modalitat de carnet d’amic per a estudiants que ofereix els mateixos avantatges per la meitat de preu de l’ordinari.

Si fem referència a les visites a la web del museu, la pàgina ha rebut 547.434 visites durant el 2016, amb un temps mitjà de sessió de 2 minuts 13 segons. En els set mesos de 2015 des que es va posar en marxa la nova pàgina web, hi va haver 255.279 visites.

En xarxes socials, l’IVAM ha augmentat el seu públic en Facebook en més d’un 20%, en passar de 24.781 seguidors a 29.814, en Twitter en un 14%, en passar de 10.589 a 12.284 seguidors i en Instagram en un 222% en passar de 1.554 a 5.003 seguidors. Tanmateix, el museu ha obert nous canals de comunicació a través de noves aplicacions i xarxes com Instagram Stories, Periscope, YouTube Live i Facebook Live.

Imágenes

EmailFacebookTwitterInstagram