DOSSIER Joan Miró, ordre i desordre

IVAM 14 February 2018

DOSSIER Miró, ordre i desordre

L’IVAM presenta presenta l’exposició Miró, ordre i desordre amb l’objectiu de mostrar la faceta més heterodoxa de l’artista a través de 200 obres, entre pintures, escultures, dibuixos, ceràmiques, cartells i peces vinculades amb les arts escèniques, procedents d’una quinzena d’institucions nacionals i internacionals, com el Museu Reina Sofia, el Museu Thyssen Bormemisza, la Fundació Juan March de Madrid, el MACBA, la Fundació Joan Miró, la Fundació la Caixa de Barcelona, el museu Es Baluard, la Fundació Pilar i Joan Miró de Palma, o el Museu Boijmans Van Beuningen de Rotterdam.

Es tracta de la primera exposició que dedica el museu valencià a qui és considerat un dels màxims representants de la pintura espanyola del segle XX, precisament l’any en què es compleix el 125 aniversari del seu naixement.

L’exposició, comissariada per Joan Maria Minguet Batllori, doctor en Història de l’Art i professor de la Universitat Autònoma de Barcelona, tracta de mostrar la capacitat que l’artista exerceix sobre l’espectador per pertorbar, activar, revelar o transformar la seua mirada. Miró va ser capaç de crear un món ordenat per després subvertir-lo. Va ser una persona metòdica, tal com testifiquen la documentació, fotografies i dibuixos preparatoris de les seues obres. Però al mateix temps, aquest ordre i aquest mètode s’alteraven amb uns ingents desitjos d’experimentació. Va ser un artista que va voler ‘assassinar la pintura’ el 1927, però que no va deixar de pintar durant quaranta-cinc anys. Va maleir la perversió del mercat de l’art, però va sostenir la seua economia a través de galeristes de gran projecció.

EmailFacebookTwitterGoogle+