IVAM Educació

L’IVAM al territori

El rum-rum serà memorable 

L’IVAM al territori és la línia d’acció del Departament d’Educació de l’IVAM amb el territori valencià dissenyada específicament per dialogar amb Col·legis Rurals Agrupats (CRA), els quals acolliran i seran protagonistes d’una experiència de caràcter performàtica i lúdica què s’insereix en els llenguatges propis de l’art contemporani i actual. 

Aquesta experiència pilot que iniciem el curs 2020-2021, té per objectiu d’apropar l’IVAM, i les lògiques pròpies de la creació contemporània, a una selecció de petites localitats del territori valencià gràcies a un projecte que requereix  la complicitat entre el museu i el centre educatiu del municipi. Els projectes a desenvolupar en aquesta línia d’acció implica un treball previ al projecte, establint una relació entre els CRA participants i l’IVAM, així com l’alumnat i veïns i veïnes de la localitat. 

Els CRA participants han sigut seccionats amb caràcter previ gràcies a un estudi i mapatge del territori valencià seguint una sèrie de criteris objectius i comptant amb una distribució territorial equilibrada entre les tres províncies que componen el territori valencià.

Fan possible el rum-rum

  • Centres participants: CRA Terra de Riu-raus, CRA la Serranía i CRA La Serra
  • Un projecte de: La Figuera
  • Curadoria educativa i coordinació tècnica: Irene Llàcer (Dept. d’Educació de l’IVAM).
  • + Info: ivam@consultaentradas.com 
Foto: Ernest Mayol

El rum-rum serà memorable 

Quina remor ens arriba del museu? Podem crear un rum-rum que arribe fins al museu?

El rum-rum serà memorable és el projecte que inaugura la línia d’acció L’IVAM al territori per al curs 2020-2021. És un projecte del Departament d’Educació de l’IVAM amb la col·laboració del col·lectiu valencià d’art i educació La Figuera.

El rum-rum serà memorable pretén activar un procés pedagògic crític per facilitar un coneixement i una aproximació a l’IVAM, en tant que museu d’art contemporani, a partir de la tensió entre la idea d’un lloc per a la conservació d’obres d’art (per a la memòria) i un lloc de construcció social (d’activació del coneixement per rellegir l’actualitat). Una tensió sobre la importància que hi ha entre els “grans relats”, que contenen les obres que conserva el museu, i les “petites històries”, que conformen les vides del nostre entorn quotidià en contextos aparentment allunyats de la centralitat cultural.

El propòsit d’aquest projecte és generar una reflexió conjunta al voltant de les idees que tenim sobre un museu i sobre l’art contemporani per realitzar una acció que engegue la participació del CRA i implique a la comunitat educativa i als veïnats, plantejat de forma conjunta i visibilitzant els discursos i les històries quotidianes a través de l’art contemporani en una acció performativa al territori.

La Figuera és un projecte cooperatiu que impulsa accions i propostes per oferir espais de creixement sobirà, lliure i creatiu en el temps de lleure. La Figuera és un projecte cooperatiu conformat per Teresa Mata Ferrer, Lluc Mayol Palouzié i Alba Oller Benítez persones amb trajectòries singulars, vinculades a les pràctiques pedagògiques i artístiques des de perspectives políticament compromeses. El punt de trobada, i inici del projecte cooperatiu, és l’activació d’un espai comunitari en el context de l’espai Escuela Meme al barri de Benimaclet de València.

EmailFacebookTwitterInstagram