Conferència “Performing the museum” de Suzanne Cotter, Directora del Museu Serralves de Porto, organitzada per la Càtedra d’Estudis Artístics. Segles XX/XXI

DIJOUS, 19:00 H. SALÓ 'ACTES

27 Abril 2017

gratuït

Conferència “Performing the museum” de Suzanne Cotter, Directora del Museu Serralves de Porto, organitzada per la Càtedra d’Estudis Artístics. Segles XX/XXI

Suzanne Cotter és Directora del Museu Serralves d’Art Contemporani a Porto des de 2013. Abans de prendre les seues funcions en el Serralves, Cotter va ser Comissària del Solomon R. Guggenheim Foundation del Guggenheim Abu Dhabi Project, on va ser responsable per al desenvolupament del Programa per al futur del museu i va exercir un paper destacat en la construcció de la col·lecció del museu. Prèviament Cotter va ser Comissària i Directora Adjunta del Modern Art Oxford, Oxford, entre 2002 i 2009, on va organitzar importants exposicions monogràfiques i col·lectives sobre art modern i contemporani i performances, i va ser comissària d’exposicions en la Hayward Gallery de Londres (1999-2002). També ha realitzat treballs de comissariat en la  Whitechapel Gallery, i en la Serpentine Gallery, de Londres. Comissària de la X Biennal de Sharjah, en Sharjah, Emirats Àrabs en 2011 amb Rasha Salti, Cotter ha editat i contribuït a nombroses publicacions i revistes d’art importants com Artforum, Frieze i Bidoun. En 2005 va ser guardonada amb l’Ordre de Chevalier des Arts et des Lettres  pel seu servei a les Arts.

CÀTEDRA D’ESTUDIS ARTÍSTICS. SEGLES XX/XXI

Càtedra d’Estudis Artístics (IVAM-UV-UPV-UMH)

Directors: Juan Vicente Aliaga / Vicente Sánchez-Biosca

La vida de les imatges en la cultura contemporània desborda els espais tradicionals (materials i immaterials) en què aquestes van ser capturades en el passat, fins i tot en el recent. Els seus gèneres i registres, els seus àmbits de circulació, les seues migracions incessants donen la sensació d’oferir una experiència verge del real al mateix temps que, en aparent paradoxa, exhibeixen un orgull tecnològic res fingit.

Ara bé, per molt que els estudis d’Història de l’Art, Belles arts, Periodisme i Comunicació Audiovisual hagen tractat d’adaptar-se a les exigències d’aquest estat de coses, la labilitat de les fronteres entre creació i reflexió, tecnologia i art, mitjans de comunicació i imaginari col·lectiu, entre unes altres, exigeixen àmbits de reflexió i debat més dúctils que els propis de les carreres universitàries i la recerca tradicional. D’altra banda, a diferència de la filologia clàssica, la paleografia, l’exègesi de textos escrits, la imatge encara presenta un desajustament entre el seu impacte (emocional, conceptual, polític, memorístic) i els instruments posats en pràctica per a analitzar-la.

L’objectiu de la Càtedra Estudis Artístics, sorgida de la col·laboració entre la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València, la Univerdad Miguel Hernández i l’IVAM, consistirà a animar aquesta reflexió sobre la vida de les imatges tant en el món de l’art com en el de la vida social, inclosa la imaginària. Ho farà amb amplitud de mires i evitant restriccions acadèmiques, artístiques o tecnològiques, però, açò sí, enriquint-se i aprofitant quants suports acadèmics, museístics i institucionals estiguen al seu abast. Per aquesta raó, la seua organització en el si de l’IVAM resulta propícia en la mesura en què pot enriquir les seues activitats, amb la reflexió sobre les exposicions, instal·lacions o conferències, així com dels cicles de projeccions.

Conferència de Suzanne Cotter en l'IVAM

EmailFacebookTwitterInstagram