Conferència d’Avi Mograbi, organitzada per la Càtedra d’Estudis Artístics. Segles XX/XXI

CàtedraIVAM Centre Julio González

Conferència a càrrec d’Avi Mograbi, Cineasta i documentalista israelià, organitzada per la Càtedra d’Estudis Artístics. Segles XX/XXI.

Avi Mograbi va nàixer a Israel en 1956. Va estudiar filosofia en la Universitat de Tel Aviv 1979-1982, i art en l’Escola d’Art Hamidrasha. Va treballar com a assistent de director en pel·lícules locals i estrangeres abans de dirigir en 1997 “Com vaig aprendre a superar la meua por i a estimar a Ariel Sharon”.

És considerat el documentalista més important d’Israel, així com una veu fonamental en el conflicte del orient mitjà i un reformador del llenguatge audiovisual. La seua activitat com a director de pel·lícules de tall polític ho van portar a pertànyer a l’organització “Breaking the Silence”, on ex-soldats donen testimoniatge del seu servei. La seua obra circula en el documental i en vídeo instal·lacions. Des de 1999 ensenya cinema documental i experimental en la Universitat de Tel Aviv.

En el 2005 “Venjar però un dels meus dos ulls”, va ser seleccionada a Cannes, va rebre esment especial en el Festival Internacional de Cinema de Rotterdam i el premi d’Amnistia Internacional. La seua pel·lícula “Z32” va rebre en el 2008 el premi a millor pel·lícula en el Festival Internacional de Cinema de Yamagata, Japó.

Filmografia

2016 Between Fences, 85 min.

2012 Once I entered a garden, 100 min.

2009 Details 11 – 13, 11 min.

2008 Z32, 82 min.

2006 Mrs. Goldstein, 9 min.

2005 Avenge but one of my two eyes, 100 min.

Deatils 5 – 10, 13min.

‏2004 Detail, 8 min

Details 2&3, 9 min.

Detail 4, 5 min.

2002 August, 72 min.

Wait, It’s the soldiers, I’ll hang up now. 13 min.

2000 At the back, 32 min.

Will you please stop bothering me and my family, 3 min in loop

1999 Relief, 5 min. in loop

1999 Happy Birthday M. Mograbi, 77 min.

1997 How I learned to overcome my fear and love Ariel Sharon, 61 min.

1994 The Reconstruction (the Danny Katz murder case) , 50 min.

1989 Deportation, 11 min.

 

CÀTEDRA D’ESTUDIS ARTÍSTICS. SEGLES XX/XXI

Càtedra d’Estudis Artístics (IVAM-UV-UPV-UMH)

Directors: Juan Vicente Aliaga / Vicente Sánchez-Biosca

La vida de les imatges en la cultura contemporània desborda els espais tradicionals (materials i immaterials) en què aquestes van ser capturades en el passat, fins i tot en el recent. Els seus gèneres i registres, els seus àmbits de circulació, les seues migracions incessants donen la sensació d’oferir una experiència verge del real al mateix temps que, en aparent paradoxa, exhibeixen un orgull tecnològic res fingit.

Ara bé, per molt que els estudis d’Història de l’Art, Belles arts, Periodisme i Comunicació Audiovisual hagen tractat d’adaptar-se a les exigències d’aquest estat de coses, la labilitat de les fronteres entre creació i reflexió, tecnologia i art, mitjans de comunicació i imaginari col·lectiu, entre unes altres, exigeixen àmbits de reflexió i debat més dúctils que els propis de les carreres universitàries i la recerca tradicional. D’altra banda, a diferència de la filologia clàssica, la paleografia, l’exègesi de textos escrits, la imatge encara presenta un desajustament entre el seu impacte (emocional, conceptual, polític, memorístic) i els instruments posats en pràctica per a analitzar-la.

L’objectiu de la Càtedra Estudis Artístics, sorgida de la col·laboració entre la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València, la Univerdad Miguel Hernández i l’IVAM, consistirà a animar aquesta reflexió sobre la vida de les imatges tant en el món de l’art com en el de la vida social, inclosa la imaginària. Ho farà amb amplitud de mires i evitant restriccions acadèmiques, artístiques o tecnològiques, però, açò sí, enriquint-se i aprofitant quants suports acadèmics, museístics i institucionals estiguen al seu abast. Per aquesta raó, la seua organització en el si de l’IVAM resulta propícia en la mesura en què pot enriquir les seues activitats, amb la reflexió sobre les exposicions, instal·lacions o conferències, així com dels cicles de projeccions.

 

Vídeo